“TAŠKUČIAI 12345“ PRATIMAI VAIKUI PRAKALBINTI
Logopedijos centras „Papūga“ pristato naują metodą „Taškučiai” seriją. Šis ištestuotas metodas pasiteisino 100 %! Jis skirtas ne tik tiems, kam sunku atkartoti, susikaupti, įsiminti žodį,
autizmo, apraksijos, dispraksijos sutrikimus turintiems, mikčiojantiems, bet ir asmenims po insulto. Metodo esmė - kiekvienas balsis ir skiemuo turi savo spalvą. Spalvų ir ritmo pagalba greitai
įsimenamas skiemuo, o vėliau ir visas žodis. Terapeutai, pasirinkę „Taškučių“ mokymo būdą, pasakojo, kad jį noriai renkasi ir patys vaikai. Nors pats raidžių mokymas nebuvo šios priemonės
tikslas, visi vaikai, su kuriais buvo dirbama, įsiminė ir raidžių simbolius.
Knygelių popierius- kartonas naudojant lakavimą, dėl to ištepus galima valyti drėgna servetėle.
Pratybos skirtos mokiniams, patiriantiems ugdymo(si) sunkumų ir besimokantiems pagal pritaikytas ir individualizuotas ugdymo programas.
Pratybas galima naudoti ne tik tradiciškai - surašant nežinomas vertes į reikiamas vietas, bet ir iškerpant kiekvieno uždavinio detales, o po to reikiama seka suklijuojant į sąsiuvinius. Taip lavinamas ne tik mąstymas, bet ir smulkioji motorika.
Ši mokomoji priemonė suteiks daugiau galimybių ir pasitikėjimo mokiniams, kuriems sunkiau spręsti tekstinius uždavinius su matiniais skaičiais.
Leidinių serija LENGVA SKAITYTI skiriama vaikams, pradedantiems skaityti savarankiškai.
Knygelėse rasite įdomių pasakų, pasakojimų, kurie puikiai tinka vaikų teksto suvokimui ugdyti.
Tekstus lengva skaityti ir suprasti:
• nesudėtingas ir aiškus siužetas,
• suprasti turinį padeda paveikslėliai,
• paaiškinti sunkesni žodžiai,
• veikėjų kalba išskirta komiksų „burbuluose“,
• „pirmojo žingsnelio“ tekstai parašyti didžiosiomis raidėmis,
• lengvai skaitomas šriftas.
Trys serijos knygelės – trys nuosekliai sunkėjantys skaitymo žingsneliai.
„Trečiojo žingsnelio“ laukite spalio pradžioje.
2013 metais parengta priemonė, skirta specialiesiems pedagogams, logopedams, pradinių klasių mokytojams, mokiniams, jų tėveliams.
Tekstai ir užduotys grafiškai struktūruoti, nesudėtingi, prieinamo turinio, žodyno, pateikiami sunkėjančia tvarka. Paveikslėliai nestilizuoti, lengvai suprantami.
Puikiai parengtos pratybos specialiųjų poreikių mokiniams, bet, manau, galima naudoti ir dirbant su visa klase. Atlikus užduotis mokiniai gali patys save įsivertinti, nes vertinimo kriterijai ir instrumentai pateikti po kiekviena tema.
Tatjana Borisevičienė, dirbdama su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, išbandė naują mokinių veiklos būdą ir pateikia jį parengtoje mokymo priemonėje.
Metodinė priemonė sudaryta iš dviejų dalių. Pirmoji dalis skirta natūraliųjų skaičių sudėčiai ir atimčiai, antroji - natūraliųjų skaičių daugybai ir dalybai. Kiekviena dalį sudaro 7 rūšių veikla, kai palaipsniui sunkėja kodavimo ir atpažinimo ženklai.
Dirbdami su priemonėje pateikta medžiaga, vieni mokiniai pagal pateiktus pavyzdžius parengia užduotis, jas išsprendžia, skaičiuotuvais patikrina rezultatus ir juos užkoduoja. Kiti mokiniai pagal pateiktus kodus atkuria skaičius ir suranda atsakymus kiekvienai užduočiai skirtoje lentelėje.
Naudojant Tatjanos Borisevičienės parengtą priemonę ne tik stiprinami specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių aritmetinių veiksmų sprendimo įgūdžiai, bet ir lavėja jų pastabumas, orientavimasis erdvėje, atmintis, regimasis suvokimas, ugdomas mokinių kūrybiškumas.
Priemonė padės mokytojams ir specialiesiems pedagogams paįvairinti mokomąjį procesą, palengvins mokomosios medžiagos parengimą specialiųjų poreikių mokiniams.
Teigiamai reikėtų vertinti ir trumpus, bet gana aiškiai pateikus metodinius nurodymus mokytojams.
Tatjanos Borisevičienės parengta metodinė priemonė „Matematikos užduočių modelių rengimas ir įgyvendinimas" papildys iki šiol negausią mokymo priemonių, sukauptų respublikoje specialiųjų poreikių mokinių ugdymui atsargas, todėl rekomenduoju spausdinti.